وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است

 
 
 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران(IRICTU  )عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما با همه کشورها برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری می‌کنیم. چندی پیش اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو را داشتیم که از ۱۲ کشور نمایندگانی در آن حاضر شدند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که هم از ظرفیت‌های آن کشورها استفاده کنیم، هم محصولات و پلتفرم‌های ایرانی را به کشورهای دیگر معرفی کنیم. در اجلاس اکو نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های ایرانی را ارائه کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: همچنین وزرای حاضر در این نشست با کسب‌وکارهای ایرانی جلساتی گذاشتند و شاید جزو معدود اتفاقاتی بود که با این شکل و شمایل در کشور رخ داد. برخی از این موارد با استقبال مواجه شد و به امضای توافق رسید.

زارع‌پور ادامه داد: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند تا برای محصولات ایرانی بازاریابی هم داشته باشیم. همین الان محصولات برخی شرکت‌های ایرانی به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی گفت: در مورد روسیه نیز ما سفرهایی به آنجا داشته‌ایم و مقامات مختلف حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور نیز به ایران آمده‌اند. به دنبال توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات با این کشور هستیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد: ما بعد از انتشار این تصویر به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بررسی کنند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.

زارع‌پور یادآور شد: درباره آن عکس هم توضیح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی بوده است. در پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارائه و به آن رسیدگی کرد. به هیچ‌وجه هویت افراد در این بررسی‌ها مشخص نمی‌شود.

وی ادامه داد: بارها گفته‌ام که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه‌ها و کانال‌ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیام‌رسان‌های خارجی هم وجود دارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به انتشار گزارشی مبنی بر اینکه ایران دومین کشور پراختلال اینترنت است، اظهار کرد: اینگونه نیست. این واقعاً کم‌انصافی و بی‌انصافی است. ما جلسه‌ای دوساعته با تهیه‌کنندگان این گزارش داشتیم. ما از هر نقد و پیشنهادی برای بهبود شبکه استقبال می‌کنیم و به این دوستان هم گفتیم گزارشتان اشکالاتی دارد و اشکالات را هم قبول داشتند و قرار شد جلسات ادامه پیدا کند تا گزارشی واقعی آماده کنند.

زارع‌پور یادآور شد: یکی از معیارهای این گزارش این است که ۳۰ درصد از ۱۰۰ سایت پربیننده جهان در ایران فیلتر است؛ نگاه کنید چه سایت‌هایی است، بیشتر این سایت‌ها غیر اخلاقی هستند که در بسیاری از کشورها با محدودیت روبه‌رو هستند. سایت اول تا چهارمش شبکه‌های اجتماعی هستند که بعضاً ۱۵ سال است در کشور با محدودیت دسترسی مواجه است و اصلاً در این دولت اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: در عین حال بخش‌های قابل‌استفاده‌ای در این گزارش وجود داشت مثل توسعه‌نیافتگی مناسب در زیرساخت ارتباطی کشور که آن را پیگیری می‌کنیم. قرار شد که همکاران ما در تدوین این گزارش همراهی کنند تا دقیق‌تر آماده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست