رقم مصوب اعمالی بر روی قبوض تلفن ثابت، حداقل کارکرد است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص اضافه شدن ردیف هزینه خدمات مکالمه صوتی به قبوض تلفن ثابت، این رقمی که مصوب شده در واقع هزینه ثابت نیست و حداقل کارکرد است و از همه اخذ نخواهد شد.
 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران(IRICTU )دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت در راستای حداقل جبران هزینه نگهداری از خطوط تلفن ثابت از ابتدای شهریور 1401 اجرایی شده است.

مهندس محمدرضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این رابطه گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار که پیرو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دستورالعمل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکان تلفن ثابت را مشخص کرده است، مشترکان با پرداخت ۲۰ هزارتومان هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی، چهار هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا به همان میزان مکالمات بین شهری و همراه دریافت می کنند.

وی تشریح کرد: این طرح برای سایر مراکز استان ها، ۱۵ هزار تومان و سه هزار و۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و برای سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان و دو هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان است. همچنین در محاسبه هزینه های قبوض تلفن ثابت، طبق مقررات ۹درصد ارزش افزوده لحاظ می شود.

عیسی زارع پور در گفت‌وگو با فارس در پیگیری موضوع اضافه شدن ردیف هزینه خدمات مکالمه صوتی به قبوض تلفن ثابت، اظهارداشت: این رقمی که مصوب شده است در واقع هزینه ثابت نیست و حداقل کارکرد است و از همه اخذ نخواهد شد.

وی توضیح داد: به این معنی که اگر کسی در شهرهای کوچک تا به حال برایش 10 هزار تومان قبض تلفن ثابت می آمد همان 10 هزار تومان را می پردازد (10 هزار تومان بابت خدمات مکالمه صوتی دیگر به قبض او اضافه نمی شود). اما اگر تلفن ثابت او 10 هزار تومان کارکرد نداشته باشد باید حداقل کارکرد 10 هزار تومان را بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: این رقم در مراکز استان 15 هزار تومان و در تهران 20 هزار تومان است.

زارع پور گفت:‌ این ارقام در حالی مصوب شده که باز هم اکنون هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت برای شرکت مخابرات ایران بیش از این ارقام است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست