نشست اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با هیات اقتصادی کنیایی در تهران،به زودی مقدمات سفر هیات تخصصی ICT کنیایی به ایران فراهم‌می شود

نشست اختصاصی اعضای کمیسیون صادرات اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با هیات اقتصادی کنیایی با حضور «جاشوا گاتیمو آگوتا» سفیر کنیا در ایران، «جفری کیمانی» رئیس اتاق ملی بازرگانی و صنایع کنیا و «عباس صدرالدینی» رایزن بازرگانی اسبق ایران در کنیا و تنی چند از فعالان حوزه تجارت و سرمایه گذاری بین المللی و اعضای کمیسیون دیپلماسی اقتصادی اتاق ملی بازرگانی و صنایع کنیا در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران(IRICTU) در این‌ دیدار ، دو طرف به بررسی زمینه هایی برای توسعه صادرات محصولات فناورانه ایرانی و ایجاد زمینه تبادل محصولات و خدمات میان دو کشور پرداختند.

به زودی مقدمات سفر هیات تخصصی ICT کنیایی به ایران فراهم‌می شود

همچنین گفت و گوی تصویری با دکتر جعفربرمکی_سفیر ایران در کنیا _ برقرار شد و در این گفت و گو که با رئیس اتاق ملی بازرگانی و صنایع کنیا انجام گرفت بنا شد با همکاری سفارت ایران در کنیا و اتاق بازرگانی آن کشور در آینده ای نزدیک مقدمات سفر هیات تخصصی ICT کنیایی به ایران فراهم شود و در عین‌حال همکاری و حمایت های لازم از فعالان این صنعت در بازار کنیا صورت بگیرد.

گفتنی است؛ بهمن ماه سال گذشته ،همزمان با افتتاح مرکز نوآوری فناوری ایران و همزمان با برگزاری دومین نشست تجاری – فناوری شرکت‌های دانش بنیان در نایروبی پایتخت کنیا با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، دفتر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران نیز با حضور اعضای کمیسیون صادرات این اتحادیه، افتتاح و راه اندازی شد که به دنبال آن و بعد از برگزاری چندین جلسه مجازی با حضور دکتر داوود ادیب و فریبرز نژاددادگر، رئیس و دبیر اتحادیه با دکتر جعفر برمکی، سفیر ایران در کنیا و هماهنگی های به عمل آمده و بحث و بررسی پیرامون فعالیت شرکت های این صنعت در بازار کشورهای آفریقایی (کنیا)، اولین جلسه مجازی با همت و تلاش سفارت ایران در کنیا، سفیر کشورمان در کنیا و اتاق بازرگانی آن کشور ، با حضور شرکت های صنعت ICT کنیایی و ایرانی در فروردین ماه سال جاری برگزار شد.

تاکید سفیر ایران در کنیا بر ضرورت حضور شرکت‌هایICT ایرانی در آن کشور

دکتر جعفر برمکی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا در این نشست مجازی گفته بود: با توجه به اینکه کنیا تامین کننده نیاز کشورهای همسایه است، ضرورت حضور شرکت‌های ایرانی در حوزه ICT را دوچندان می کند.

به گفته وی با ایجاد پایگاه صادراتی اتحادیه صنعت مخابرات ایران در کنیا  و با توجه به ارتباطاتی که با مقامات کشور کنیا و همچنین ارتباطی که با شبکه‌ای از فعالان اقتصادی دارم، این امکان فراهم آمده است تا به تدریج ضمن ارائه ظرفیت‌های کشور، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و به طور کلی صنعت ICT به طرف‌های کنیایی معرفی شوند.

سفارت ایران در کنیا حمایت های لازم را از فعالانICT ایرانی در آن کشور انجام‌می دهد

برمکی اظهار کرده بود: من به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا تصمیم دارم بسیاری از جلسات خود با مقامات کشور کنیا در حوزه اقتصادی را در مرکز نوآوری فناوری ایران در نایروبی برگزار کنم تا فرصتی فراهم آید که به طور مستقیم به معرفی این مرکز و خدمات و محصولاتی که ارائه می نماید، بپردازم. علاوه بر آن، بسیاری از رویدادهای مرتبط با سفارت در حوزه های مختلف می تواند در این مرکز برگزار شده تا بتواند به معرفی هر چه بیشتر مرکز منجر شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا معتقد است: بدیهی است حوزه ICT به عنوان صنعتی به سرعت در حال رشد می تواند از این فضا برای دسترسی به بازار کنیا در درجه اول و در مرحله بعد به بازار کشورهای شرق آفریقا شامل تانزانیا، سودان جنوبی، اوگاندا، رواندا و بروندی و در مقیاس بزرگتر به بازار مشترک جنوب شرق و شرق آفریقا تحت عنوان کومسا متشکل از 22 کشور آفریقایی از شمال آفریقای جنوبی تا تونس در شمال، دسترسی داشته باشد. علاوه بر آن، با راه اندازی منطقه آزاد تجارت درون قاره ای آفریقا از ابتدای سال 2021، دسترسی سهل تر به بازارهای کل قاره فراهم خواهد آمد.

در آینده ای نه چندان دور ، 60 درصد تجارت دنیا در حوزهICTانجام‌ خواهد گرفت

وی با اشاره به اینکه در آینده ای نه چندان دور ، 60 درصد تجارت دنیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام‌ خواهد گرفت، گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به سرعت در حال رشد است و در آینده ای نه چندان دور انتظار می رود که بیش از 60 درصد تجارت جهانی در این حوزه انجام گیرد.

گفتنی است؛ کشورهای آفریقایی بازارهای بالقوه ایران برای صادرات فناوری و محصولات هستند که باید با محوریت تشکل‌های صنفی بر نحوه ورود به این بازار و کنترل کیفیت محصول و خدمات ارزیابی و نظارت مستمر انجام پذیرد؛ بر این اساس این دفتر قرار است به عنوان پایگاه دائمی ایران در کنیا برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق ایرانی در حوزه ICT به بازار شرق آفریقا فعالیت کند.
دفتر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در کنیا که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا راه‌اندازی شده است به عنوان نخستین پایگاه دائمی این اتحادیه، صادرات محصول و خدمات فنی مهندسی را به آفریقا توسعه می‌دهد تا به عنوان پایگاهی برای خلق ایده‌های نوآورانه، تجاری‌سازی این ایده‌ها و بستر صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت‌های عضو این اتحادیه و سندیکای صنعت مخابرات ایران و به طور کل صنعت کشور ICT در بازار شرق آفریقا نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست