ضرورت شکوفایی علم و فناوری کشور در حوزه آموزش صنعت ICT

به گزارش خبرنگار اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی مخابرات و به نقل از خبرگزاری تهران (پانا) – تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی، مهندسی، مشاوران صنعت مخابرات ایران منعقد شد.

تفاهم‌نامه‌ای بین اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی، مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید که بر اساس این تفاهم‌نامه، گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های علمی، فنی و پژوهشی، تشکیل کمیته‌های آموزشی متشکل از نمایندگان مرتبط و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در دستور کار طرفین قرار گرفت.

این تفاهمنامه که توسط دکتر زنگنه_ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر داود ادیب_ رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران امضاء و مبادله شد به عبارتی میثاقی مشترک برای اعتلای دانش، فناوری وتوسعه و روزآمد کردن صنعت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در سطح کلاس جهانی است. به این منظور و بر اساس تفاهمات صورت‌گرفته، هیات مشترکی بین دانشگاه و اتحادیه با عضویت متخصصین هر دو طرف تشکیل خواهد شد.
به موجب این تفاهم‌نامه، اتحادیه و دانشگاه با پذیرش این موضوع که با عزم مشترک، زمینه همکاری صمیمانه و تلاش مستمر و مجموع یافته علمی، عملی و مهارتی را طی یک برنامه منظم و پر شتاب، فراهم آورده و در اجرای این هدف مقدس و رساندن میهن اسلامی عزیزمان به جایگاه علمی و فنی که شایسته آن است از هیچ کوششی فرو گذار نکنند تفاهم نامه را امضا کردند.

در بخشی از این تفاهم‌نامه اشاره شده است که اتحادیه تمام همت خود را برای ارتقای سطح علمی و فنی قابلیت‌های پژوهشی دانشگاه به کار خواهد بست و دانشگاه نیز همه توان خود را برای حل مسایل علمی و نیازهای پژوهش کاربردی اتحادیه در طبق اخلاص خواهدگذاشت.

همچنین طرفین قبول کردند که هدف مشترک آنها، شکوفایی علم و فناوری کشور در حوزه «آموزش صنعت فن آوری اطلاعات و ارتباطات» و وصول به قابلیت‌های تراز جهانی در این حوزه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های علمی، فنی و صنعتی کشور خواهد بود.

در عین حال تعهدات قابل توجهی از سوی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است که برخی از آنها عبارتند از راه‌اندازی دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مهارتی و فنی رشته‌های مرتبط با صنعتICT به درخواست اتحادیه، اجرای دوره‌های عمومی، تخصصی،کارگاه‌های آموزشی و برگزاری سمینارها و همایش‌های مرتبط، آموزش شرکت‌های مهندسان مشاور و پیمانکار صنعت مخابرات مورد تایید اتحادیه و اعطای گواهینامه معتبر مشترک با هماهنگی معاونت آموزشی دانشگاه، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهش کاربردی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی برق، الکترونیک، مخابرات و سایر زمینه‌های مورد نیاز اتحادیه، انجام تست‌های آزمایشگاهی مورد نیاز اتحادیه، هدایت پایان‌نامه‌های دوره‌های تخصصی و مهارتی در موضوعات صنعت مخابرات، توسعه آموزش‌های الکترونیکی در دوره‌های تخصصی و مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته پشتیبانی علمی، فنی و مهارتی اتحادیه در صنعت مخابرات است.

در این تفاهم‌نامه ، آورده شده است که اتحادیه، ضمن همکاری‌های پژوهشی مشترک، دستاوردهای علمی و تجربی، و مقالات در موضوع فناوری خود را در دسترس دانشگاه قرارخواهد داد. این تفاهم‌نامه که در حضور دکتر حمیدرضا احمدیان _مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمد میرزایی منش _ رئیس کمیسیون اقتصادی و عضو هیات مدیره اتحادیه، مهندس ذوقی _ رئیس کمیسیون حقوقی اتحادیه، مهندس نیکنام_ بازرس اتحادیه، دکتر رضا زنگنه مطلق_ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مهندس زهرا بختیاری_ رئیس مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر وجیهه بسطامی_ معاون پژوهشی دانشکده دخترانه شریعتی، دکتر عابدی_ مدیرکل ارتباط با صنعت و تجاری سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و تعدادی از مدیران و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در ساختمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امضا و مبادله شد، تعمیق همکاری‌های مشترک دانشگاه و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران را در پی خواهد داشت.

چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی، ایران را کشوری توسعه یافته در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم معرفی می‌کند. این جایگاه و بالاتر از آن در عرصه جهانی حق مسلم ملت فهیم و هوشمندی است که برترین آیین‌ها و مرام‌ها را برای زندگانی و حیات طیبه خود برگزیده است و وصول به آن مستلزم تلاش دسته‌جمعی و همدلی و همکاری بیش از پیش همه و بیش از همه، همکاری صنایع با دانشگاههاست.

محور قرار گرفتن جنبش نرم‌افزاری و تولید علم در برنامه‌های راهبردی کشور نیاز مراکز علمی، مهارتی و پژوهشی کشور را به میدان‌های تجربی روز افزون کرده است که بر این اساس تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی، مهندسی، مشاورانصنعت مخابرات ایران منعقد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست