جلوگیری از ورود کالاهای خارجی دارای نمونه مشابه داخلی

در جلسه فی مابین  مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت و اتحادیه صنعت مخابرات ایران مطرح شد :

تلاش وزارت صمت صنت بر این است که  با اتکا و ظرفیت مهندسان، نخبگان و فعالان اقتصادی کشور تا جایی که امکان دارد کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شود و از واردات بی رویه، غیر ضرور، مشابه ساخت داخل جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی IRICTU   «کیوان گردان» در جلسه ای با هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگتن صنعت مخابرات ایران  گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی سیاست‌های تجاری و همچنین توسعه صنعت داخل کشور امسال بر اساس سیاست‌های دولت ماموریت دارد هم از ورود کالاهای غیر ضروری و نمونه مشابه ساخت داخل که برای کشور ارز بری دارد جلوگیری کند هم سیاست افزایش عمق ساخت داخل در همه گروه‌های کالایی را با شدت و حدت بیشتری دنبال کند.

گردان اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به نشست تعمیق 1 و 2 و همچنین  ظرفیت سازی های خوبی که در کشور صورت گرفته تولید  بخش عمده ای از انواع و اقسام کالا محصولات حوزه  ICT در داخل به نحو احسن و اکمل وجود دارد.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت  در این جلسه مطرح نمودند که:  امیدواریم حجم عمده ای از  از نیازمندی‌های کشور در حوزه ICT  با اتکا به توان داخل برطرف و اثر تحریم ها در این بخش  خنثی گردد.

وی افزود: میزهای ساخت داخلی از جمله نشست های  تعمیق 1 و 2  که در سال‌ گذشته در کشور شروع شده و در جهت کاهش ارز بری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و درون گرایی است و تلاش می شود  با اتکا و ظرفیت مهندسان، نخبگان و فعالان اقتصادی کشور تا جایی که امکان دارد کالاهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شود و از واردات بی رویه، غیر ضرور، مشابه ساخت داخل جلوگیری شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های که مشمول قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی هستند  سه ماقبل از اینکه مناقصه‌ای برگزار کنند باید نیازمندی‌های خود را در سامانه توانیران درج کنند اگر تولید داخلی برای کالای مدنظر وجود نداشت آن وقت دستگاه اجازه خرید خارجی پیدا می‌کند.

مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: اگر دستگاه ها این فرآیند را طی نکنند مرتکب تخلف شده و برخورد قانونی با آنان صورت خواهد گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست