کارآمدسازی نظام توزیع ، پیش نیاز جهش تولید است

در پیام تبریک دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به دکتر سبحانی فر مطرح شد

کارآمدسازی نظام توزیع ،  پیش نیاز جهش تولید است

به گزارش روابط عمومی IRICTU صبح امروز 29 مرداد ،  فریبرز نژاد دادگر در پیام تبریکی که به مناسبت انتساب دکتر سبحانی فر در مسولیت معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ارسال کردند اظهار نمودند که اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران امیدوار است که این انتساب تحولات قابل توجهی را در صنعت پستی کشور و همچنین  توسعه روابط پستی ایران با کشورهای منطقه فراهم سازد.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان صتعت مخابرات ایران در این نامه مطرح نمودند که   امروزه پست عامل مهمی در امر توسعه جوامع به شمار رود و همان طور که شاهد هستیم در طول چند سال گذشته فناوری های نوین در حوزه ICT  تحولات چشم گیری را در صنعت پستی دنیا فراهم ساخته است . شبکه پستی به عنوان یکی از زیرساختهای مهم کشور، بستری فعال برای بهره‌ برداری‌های گوناگون ارتباطی، تجاری ، فرهنگی ، اطلاع‌رسانی و سیاسی بوده و نقش آن به عنوان عامل واسط در برقراری تعامل و ارتباط بین مردم و نهادهای حکومتی و اجتماعی موضوعی انکار ناپذیر است که  روز به روز گسترش می‌یابد.

 در این نامه  فریبرز نزاد دادگر  کاهش واسطه های غیر ضروری و ناکارآمد را موضوعی مهم و پر اهمیت دانست و عنوان نمود که   این مورد بند 21 ابلاغ سیاستهای کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ( 24/11/1391 ) می باشد و می بایست به درستی انجام گیرد .  دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ادامه داد ، اصولا جهش تولید و رونق تولید به جهت این که حجم عمده ای از زنجیره های تولید و توزیع را در داخل کشور شکل میدهد به صورت خودبخود بخشی از  نظام توزیع کالا را بهینه و کارامد می سازد و حجم عمده تولید به غیر از تامین موارد اولیه وارداتی  تولید ،  بر پایه های فعالیت های درون زا استوار است ، طبعا برای ایجاد جهش صعودی در این حوزه در  هر کدام از زنجیره های استراتژیک تولید از قبیل طراحی ، تولید و توزیع می بایست   مانع تثبیت هر رویکردی که فساد اقتصادی و دلالی را به دنبال دارد شویم .

نژاد دادگر ادامه داد : برای بهینه سازی و  اصلاح این موضوع می بایست با ا صلاح نظام توزیع هزینه هایی که باعث بالارفتن قیمت محصولات در اثر توزیع نامناسب شده است را  شناسایی و مدیریت نماییم . نظام توزیع  یکی از مهمترین ارکان قیمت تمام شده می باشد . نظام توزیع   به جهت این که  حلقه واسط مصرف کننده و تولید کننده می باشد در بهبود فرآیند و کارایی بازار  نقش اساسی دارد . در صورتی که  نظام توزیع کالا از شفافیت مناسبی برخوردار باشد اطلاعات بازار به صورت واقعی در اختیار تولیدکننده قرار خواهد گرفت و از طرف دیگر مصرف کننده گان کالا و خدمات  نیز قیمت واقعی محصولات و خدمات مورد نظر  را پرداخت می نمایند و در این صورت دیگر حضور  واسطه های اضافی و افزایش غیر منطقی بهای مربوطه به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار نمودند که موضوع دیگری که انتظار میرود در  برنامه های شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران فرارگیرد بهبود شاخص های ظرفیت ترافیکی و سرانه دریافت خدمات پستی است که می بایست در جهت ارتقا آنها قدم های اساسی برداشت .

اطلاعاتی که در این خصوص وجود دارد  مبین آن است  که  سرانه دریافت خدمات پستی در دنیا، در حدود ۶۰ بسته برای هر فرد است. این عدد برای کشورهای توسعه یافته  حدود ۶۰۰ تا 1000 بسته و در خاورمیانه در حدود ۲۰ بسته است. در حالی‌که این سرانه برای ایران در حدود ۶  بسته اعلام میگردد  و چنین اختلاف قابل توجه ، با میزان فعالیت‌های اقتصادی کشور ما نسبت به دیگر کشورها ،  مقداری عجیب و غیر قابل مقایسه است و اطلاعاتی که ما داریم  این است که  کارشناسان صنعت خدمات لجستیکی این فاصله را با عدم ارائه بخش زیادی از خدمات پستی خاص مورد نیاز افراد و سازمان‌ها در قالب خدمات رسمی‌پستی کشور و لزوم مراجعه به بخش‌های غیررسمی‌برای رفع این نیازها مرتبط دانسته اند .

نژاد دادگر در پایان مطرح نمود اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات  ، آمادگی دارد تا  پتانسیل کمیسیون ها و کارگروه های  تخصصی اتحادیه  که متشکل از اساتید دانشگاهی ، متخصصان ، نخبگان و کارشناسان خبره صنعت  ICT می باشد  را در اختیار شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع مشکلات و  موانع مطروحه  قرار دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست