نشست معرفی فرصت های همکاری تجاری با کشور لبنان

نشست معرفی فرصت های همکاری تجاری با کشور لبنان با حضور حداکثری اعضا  اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

صبح روز سه شنبه  7 اسفند 97 نشست معرفی فرصت های همکاری تجاری با کشور لبنان در حضور نمایندگان سازمان توسعه و تجارت ایران و با حضور حداکثری اعضا  اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران  در سالن کنفرانس ساختمان میلاد در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی ایران برگزار شد .

در این نشست که  هییت مدیره و بازرسین  اتحادیه و  بیش از 50 نفر از مدیران شرکت های عضو اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران از قبیل  صنایع مخابرات صا ایران ، آریا همراه سامانه ، نقش اول کیفیت ، مبنا جهان ، شركت بهينه پردازش ،  پارس سیستم دلتا ، کارت اعتباری فارس ، شرکت CTA ، شرکت فرافن  ، شرکت ریزیکو ، سیمرغ سامانه تهران ، شرکت امن افزار شریف ، هژیر صنعت ، ، نسیم ارتباط آینده ، ارتباطات کوه نور، مبین وان ،  آینده اندیشان هوشمند و صنایع ارتباطی آوا و تعدادی دیگر از فعالان اقتصادی سندیکای صنعت مخابرات ایران و سازمان  نظام صنفی  رایانه ای حضور داشتند  ، سید محمد حسین سجادنژاد رایزن سابق بازرگانی ایران در بیروت  در ارتباط با برگزاری نمایشگاه بین المللی تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات smartex 2019   گفت: برگزاری این نمایشگاه بهترین فرصت برای بازرگانان دو کشور برای توسعه روابط و همکاری ها است.  وی گفت ، رفتار و شیوه زندگی در این کشور بر خلاف سایر کشورهای عربی بوده و بر اساس شیوه اروپایی زندگی می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در کشورهای دیگر دارند. رایزن بازرگانی  سابق ایران در لبنان گفت: می‌توانیم در زمینه حضور تجاری و اقتصادی در این کشور فعالیت بیشتری داشته باشیم و بازرگانان کشورمان از طریق تجارت با لبنان با کشورهای دیگر اروپایی و آفریقایی میتوانند  ارتباط برقرار نمایند.

در ادامه این نشست شرکت های حاضر در این نشست نسبت به طرح سوالات خود اقدام نموده و سجاد نژاد نسبت به پاسخ این سوالات اقدام نمود ند .

در پایان این مراسم دکتر داوود ادیب رییس هییت مدیره  اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران بیان نمودند که  ما می بایست از مدل های موفق صادراتی در دنیا الگو بگیریم ، نمونه آن کشور چین می باشد . ما اگر به گذشته برگردیم و الگوی ورود چین در حوزه صادرات تجهیزات مخابراتی به ایران را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم که چین در زمان ورود به ایران از طریق حمایت دولتش حجم زیادی از تجهیزات خود را به واسطه سرمایه گذاری دولتش در ایران به صورت رایگان و یا با مدل های  حمایتی، از جمله پرداخت های چندین ساله و یا  دامپینگ  های  غیر مرسوم فر.ش و نصب و راه اندازی نمود  . آن چیزی که شاهد بودیم حمایت دولت چین در این راستا و حضور واقعی و ملموس دولتمردان چینی جهت افزایش این مناسبات  و سفرهای مکرر به ایران بود . چیزی که بعدها اتفاق افتاد یک وابستگی تکنولوژیکی و ایجاد مونوپولی در شبکه مخابرات و درامدهای چندین برابری سرمایه گذاری اولیه را به ارمغان آورد که هنوز هم برای افزایش ظرفیت و یا توسعه از نوع خود هزینه های گزافی را پرداخت می نماییم  .  انتظاری که از نهادهای حاکمیتی و مرتبط با حوزه صنعت در ایران میرود یک حمایت واقعی در راستای صادرات است .

ادیب  ادامه داد : همان طور که ما در ما در مقابل جنگ سخت و فیزیکی سرمایه گذاری میکنیم و روز به روز اقتدارمان را بالا میبریم که صد البته لازم می باشد . ما می بایست در مقابل جنگ نرم که به عبارتی  جنگ اقتصادی هم مصداقی از آن می باشد  ، در آن حوزه هم سرمایه گذاری نماییم  . در شرایطی که ایران روزهای سختی را در مسایل اقتصادی خود تجربه میکند . رویکرد صادرات برای خارج شدن از این معضلات و برون رفت از این فشارهای اقتصادی که روز به روز عرصه را برای فعالان اقتصادی تنگ می نماید و هر روز شاهد تعطیلی بنگاه های متعددی می باشیم ، میتواند راهکار اساسی و راهبردی باشد و در این راه اگر دولتمردان ما از مدل های موفق تجربه اندوزی و بهره نبرند حضور در این نمایشگاه ها و فعالیت در عرصه برون مرزی امری عبث و بیهوده  و یا حداقل مقطعی و  نا پایدار خواهد بود

ان چیزی که در این نشست اهمیت داشت حضور پر رنگ اعضا اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران بود  که این امر نشانگر از حس مسولیت پذیری آنها در این شرایط اقتصادی نامطلوب است که برای حفظ اقتدار میهن عزیزمان بدون هیچ گونه حمایتی ،از   تلاش خود عقب نشینی نکرده و و پایداری صنعت خود را  برای حفظ اقتدار آیندگان میهنمان ،خاضعاته دنبال مینمایند .

گفتنی است که نمایشگاه بین المللی تکنولوژی و فناوری اطلاعات و ارتباطات smartex 2019   بیروت  در تاریخ 24- 21  فروردین 98 توسط شرکت یاران کارافرین پاسارگاد  و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران ، برگزار خواهد گردید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست