محمود زاده: تولید محصولات رقابت پذیر و صادرات محور، شرط بقای شرکت‌های تولیدی و خدماتی کشور است

دکتر محمود زاده، رئیس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در دیدار با اعضای هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور، نگاه صادراتی، تولید محصولات رقابت پذیر و صادرات محور، شرط بقای شرکت‌های تولیدی و خدماتی کشور است.

به گزارش مپنا و به نقل از سیتنا، جلسه‌ی دیدار اعضای هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با دکتر محمود زاده، رئیس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در محل این شرکت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که روز دوشنبه 20 بهمن ماه برگزار شد، دکتر داوود ادیب، رئیس هیات مدیره‌ی اتحادیه توضیحاتی را در مورد فعالیت‌های اتحادیه طی دو سال گذشته شامل حضور و مشارکت اتحادیه در نمایشگاه‌های خارجی و برپایی پاویون ICT در این نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل، نمایشگاه بازسازی سوریه، نمایشگاه اربیل عراق، نمایشگاه آب، برق و انرژی افغانستان و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خارجی و اقدامات توسعه‌ی بازار توسط اتحادیه ارائه داد.

در ادامه، مهندس فریبرز نژاد دادگر، دبیر و عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه به تشریح اقدامات انجام شده در کمیسیون های اتحادیه شامل کمیسیون صادرات، کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری، کمیسیون مالی- حقوقی، کمیسیون اپراتورهای پروانه ارتباطات ثابت، کمیسیون رتبه‌بندی و نیز اقدامات اخیر اتحادیه در خصوص افتتاح دفتر اتحادیه در کنیا پرداخت.

دادگر بیان نمود: «این دفتر که همزمان با افتتاح مرکز نوآوری فناوری ایران و مصادف با برگزاری دومین نشست تجاری- فناوری شرکت های دانش بنیان در نایروبی کنیا با حضور اعضای کمیسیون صادرات اتحادیه افتتاح و راه اندازی شد، قرار است به عنوان پایگاه دائمی ایران در کنیا برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق ایرانی در حوزه ICT به بازار شرق آفریقا فعالیت کند.»

سپس خانم مهندس سادینا آبائی، نائب رئیس هیات مدیره‌ی اتحادیه ضمن ارائه‌ی مطالبی در خصوص لزوم ورود تشکل‌ها در تدوین بخش های اجرایی برنامه‌ی 25 ساله‌ی همکاری‌های مشترک ایران و چین و همین‌طور برنامه‌های آتی اتحادیه در اتاق های مشترک و نمایشگاه‌های اکسپو در مورد فعالیت‌های اتحادیه در زمینه های مختلف از جمله ارتباطات این تشکل با اتاق بازرگانی شامل کمیسیون های احداث و خدمات فنی مهندسی و فناوری اطلاعات و همچنین لزوم ارتباطات با اتاق های مختلف اتاق بازرگانی توضیحاتی را مطرح نمود.

آبائی همچنین در خصوص افتتاح کافه ICT اتحادیه که یکی از سرویس هایی است که در راستای اطلاع رسانی فن آوری های نوین و لبه تکنولوژی به مخاطبان و به وجود آمدن فضایی برای اعلام توانمندی اعضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، خبر داد و اعلام نمود که اتحادیه می تواند با تعامل دوسویه با شرکت مخابرات ایران از این ظرفیت در راستای اهداف مشترک استفاده نماید.

در این نشست همچنین مهندس کرم زاده، عضو هیات مدیره‌ی اتحادیه و خانم مهندس حصاری، بازرس اتحادیه توضیحاتی را در خصوص اقدامات اتحادیه در خصوص رتبه بندی اعضا ارائه دادند و مطرح نمودند که اتحادیه سال گذشته نسبت به استخراج شاخص های ارزیابی صلاحیت رتبه بندی شرکت های عضو با همکاری چندین مشاور مرتبط اقدام نموده و در این راستا  کارگروهی تشکیل گردیده تا فرایندهای ارزیابی را عملیاتی و کنترل نمایند و پس از ارزیابی های صورت پذیرفته، رتبه بندی اعضا در چهار رده‌ی A,B,C,D صادرخواهد گردید.

به گزارش مپنا و به نقل از  سیتنا، در بخش پایانی این نشست، دکتر محمود زاده، رئیس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر فعالیت های اخیر اتحادیه در حوزه رتبه بندی اعضا و اقدامات مثبت اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و فعالیت های گسترده انجام پذیرفته کمی و کیفی، آمادگی شرکت مخابرات ایران به‌منظور حمایت از این فعالیت های انجام پذیرفته را اعلام نمود.

رئیس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران مطرح نمود: «در شرایط کنونی کشور، نگاه صادراتی، تولید محصولات رقابت پذیر و صادرات محور شرط بقای شرکت های تولیدی وخدماتی کشور است. شرکت هایی که محصولات خود را صادراتی ننمایند، محکوم به شکست بوده و طبیعتا شرکت هایی موفق خواهند شد که بخشی از فعالیت های خود را به بازارهای خارجی اختصاص دهند.»

وی در خصوص حضور اتحادیه در کنیا، اظهار داشت: «ظرفیت و پتانسیل فراوانی در حوزه‌ی محصولات فناورانه در کشور داریم. در بازارهای منطقه نیز نیازهای فراوانی به کالاها و خدمات کشورمان وجود دارد و این بازارها برای ما استراتژیک است. حضور اتحادیه با تجمیع بیش از 160 شرکت بزرگ در حوزه‌ی ICT می تواند نقش موثری را در صادرات محصولات حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کشورمان به ارمغان بیاورد و این قدرت ناشی از تجمیع شرکت های بزرگ توسط اتحادیه است که می تواند یک باور صادراتی در این حوزه فراهم آورد.»

محمود زاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: «ما به عنوان یک اپراتور بزرگ در منطقه، این آمادگی را داریم که از ظرفیت رتبه‌بندی اتحادیه در راستای ارزیابی پیمانکاران و تامین کنندگان خود استفاده نموده و همچنین همکاری های مشترکی را در راستای حضور مشترک در بازارهای جهانی داشته باشیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست