حضور در نمایشگاه تلکام

نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (تلکام)، بزرگ‌ترین رویداد و گردهمایی حوزه مخابرات و ارتباطات کشور بود که از تاریخ 11 مهر لغایت 14 مهر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  افتتاح و در آن تولیداتی در زمینه‌ سامانه‌ها، دستگاه‌ها و خدمات مخابرات و ارتباطات ارائه گردید .

تلکام امسال با شعار دستاوردهای تازه ، فرصت های پیش رو با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، شرکت مخابرات ایران ، سندیکای صنعت مخابرات ایران ، اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران و 230 شرکت از بخش خصوصی  16 شرکت از بخش دولتی و 20 شرکت خارجی برگزار شد .

علاوه بر شرکت‌های داخلی و خارجی، تعدادی از دانشگاه‌های صنعتی کشور، سایت‌های خبری و نشریات مرتبط با صنایع مخابرات نیز در نمایشگاه امسال حضور داشتند .

همچنین کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و تخصصی از سوی گروه مخابرات ایران در طول برپایی نمایشگاه برگزار گردید.

ارتقای دانش فناوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات صنایع مخابراتی، معرفی آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مخابرات و اطلاع‌رسانی، ارتقای سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشور و آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور و جهان، در حوزه ارتباطات از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بود که در این میان استقبال قابل توجهی از سوی اندیشمندان و  مقامات ارشد کشوری از  ، اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران صورت پذیرفت .

در نمایشگاه تلکوم امسال 52 محصول جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی و روانه بازار کشور گردید ، هم چنین 4 پنل تخصصی نیز با با موضوعات اینترنت اشیا ، فرصت ها و چالش ها ، باز آفرینی صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات ، توسعه ارتباطات ثابت ، فرصت ها و چالش ها و فرصت های سرمایه گزاری در فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد .

افتتاحیه نمایشگاه تله کام با سخنرانی وزیر ارتباطات انجام شد. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح نمایشگاه تله کام به مشکل جدی در حوزه فناوری کشور اشاره کرد و اعلام نمود که مشکل جدی ارتباطات، مشکل نقدینگی است و با نوسانات ارزی، بسیاری از اپراتورها دچار مشکل شدند

به گفته جهرمی اگر در زمان نیاز به اپراتورها ارز اختصاص پیدا می‌کرد، مشکل آنها با هزار میلیارد تومان قابل حل بود و اکنون به ۳ هزار میلیارد تومان نیاز نداشتند .

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌هایش در مورد حل مشکل اپراتورها، اضافه کرد که این وزارتخانه ۲۰ درصد تعرفه خدمات زیرساختی را کاهش داده است. با وجود این مردم نسبت به افزایش تعرفه‌ها، گلایه‌هایی داشتند اما با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که مدل تعرفه‌گذاری اپراتورها در چارچوب مقررات رگولاتوری رعایت شده و آنها تنها برای اینکه مشکل نقدینگی را حل کنند، بسته‌های تعرفه ارائه داده‌اند  .    در نمایشگاه تلکوم امسال غرفه اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران یکی از پر استقبال ترین غرفه های نمایشگاه بود که توانست میزبان تعداد زیادی از مهمان های خارجی و داخلی قرارگرفته و اولین نشریه فصل نامه اتحادیه در آن رونمایی و اولین نسخه آن تقدیم وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات گردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست