برگزاری نخستین نشست کمیسیون صادرات اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه سال 1398، نخستین نشست کمیسیون صادرات اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با حضور مجری برگزاری نمایشگاه اربیل عراق، مجری برگزاری نمایشگاه افغانستان، اعضای کمیسیون صادرات اتحادیه، اعضای هیئت مدیره و بازرسین اتحادیه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر ادیب، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به شرح اهداف مورد نظر اتحادیه جهت تشکیل کمیسیون صادرات پرداخته و چشم انداز سال جاری اتحادیه در مورد رویدادهای صادراتی کشورمان از جمله برگزاری نمایشگاه های خارجی را به صورت اجمالی ارائه داد.

در ادامه، مهندس منافی، دبیر کمیسیون صادرات اتحادیه با اشاره به چالش های صادراتی موجود بر سر راه شرکت های حوزه ICT به ارائه راهکارهای ممکن جهت برون رفت از این چالش ها پرداخت.

منافی پیشنهاد داد که اتحادیه به عنوان نماینده حوزه شبکه و مخابرات با پایگاه صادرات ایران در برخی کشورهای هدف همکاری نماید که این موضوع مورد موافقت هیئت مدیره و بازرسین اتحادیه قرار گرفت و مقرر گردید جزئیات این همکاری و توافق نامه فی مابین تهیه و تنظیم گردد.

 

در این نشست، همچنین مهندس سعید الذاکرین، مجری برگزاری نمایشگاه اربیل عراق به ارائه توضیحاتی درباره این نمایشگاه پرداخت و پس از آن مقرر گردید که یک پکیج کامل شامل جزئیات مختلف از قبیل زمانبندی برگزاری نمایشگاه، هزینه های مربوط به رفت و آمد، هزینه های مربوط به اقامت، هزینه های مربوط به غرفه سازی، کیفیت و کمیت حمایت ارگان های مختلف از شرکت کنندگان در این نمایشگاه و … به دبیرخانه اتحادیه ارائه گردد. لازم به ذکر است که این پکیج در راستای حمایت از اعضای اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران انتشار خواهد یافت.

 

در ادامه جلسه، مهندس ریاضی، مهندی رضائی، مهندس منصوری و مهندس حسن نژاد به نمایندگی از مهندس طالبی به عنوان اعضای کمیسیون صادرات اتحادیه و دکتر ثنائی، مهندس محمد میرزائی، مهندس محمدباقر میرزائی، خانم مهندس آبائی، مهندس ذوقی و مهندس نصیری به عنوان اعضای هیئت مدیره و بازرسین اتحادیه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون رفع موانع صادراتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند و تجربیات صادراتی خود را در این راستا مطرح نمودند.

به گزارش خبرنگار اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، در پایان، مهندس شهپر، مجری برگزاری نمایشگاه افغانستان با ذکر تغییرات ایجادشده در زمانبندی برگزاری نمایشگاه افغانستان، به شرح جزئیات مقرر جهت برپایی این رویداد پرداخت. به علاوه، در مورد این نمایشگاه نیز تصویب گردید که یک پکیج مشابه نمایشگاه اربیل شامل جزئیات مذکور تهیه و به دبیرخانه اتحادیه جهت اهداف موردنظر ارائه گردد.

شایان ذکر است، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران که طی ماه های اخیر با رویکرد تقویت و بهبود صادرات حوزه ICT و شرکت های عضو این اتحادیه در نمایشگاه های متعددی از جمله نمایشگاه ایران اکسپو 2018، نمایشگاه شهر هوشمند، نمایشگاه فن بازار و … حضور یافته است، در نظر دارد حضور حداکثری در نمایشگاه ها و رویدادهای سال جاری که قرار است در داخل یا خارج از کشور برگزار شوند، داشته باشد که در این میان نمایشگا های افغانستان و اربیل که در دهه سوم خرداد ماه برگزار خواهند شد، از اولویت برخوردارند و با توجه به ارزیابی های انجام شده، بازرخورد مناسبی برای این رویدادها پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست