بررسی راه های گسترش همکاری شرکت های خدمات فنی- مهندسی و تولیدی حوزه ICT با عراق

  • ایجاد همکاری بین بخش های خصوصی دو کشور ایران و عراق جهت مشارکت در حوزه خدمات فنی مهندسی و تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران جهت پیگیریا ین موضوع معرفی شد. بر اساس این گزارش ؛ رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به همراه کلیه اعضا هییت مدیره اتحادیه در اولین روز و بلافاصله پس از ورود وزیر ارتباطات عراق ، با وزیر و هییت همراه ملاقات و در خصوص راه های گسترش همکاری شرکت های خدمات فنی مهندسی و تولیدی بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور تبادل نظر کردند. دکتر داود ادیب ، در خصوص پتانسیل و فناوری های شرکتهای عضو اتحادیه توضیحات لازم را ارایه و خواهان تشکیل کارگروهی بین فعالان اقتصادی تشکل های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور و تلاش دو جانبه برای گسترش همکاریهای فی مابین شد .

وی گفت: در حوزه طراحی و تولید ، خدمات فنی مهندسی ، مدیریت پروژه ، ارایه سرویس های اپراتوری و اینترنتی ، سرویس های ارزش افزوده و فناوری های نوین اعم از تولید تجهیزات زیرساختی و اکتیو وپسیو، نرم افزار و اپلیکیشن و همچنین فناوری IOT در منطقه در رتبه بالایی قرار داریم و تعداد قابل توجهی از محصولات تولیدی این حوزه موفق به دریافت استاندارد CE شده که این محصولات حتی پتانسیل صادرات به کشورهای صاحب تکنولوژی را نیز دارا هستند . رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران، همچنین به توانمندی شرکت های خدمات فنی و مهندسی و نیز تولیدی کشورمان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست های مشترک در قالب کمیسیون و کارگروه های تخصصی می تواند عامل موثری برای برنامه ریزی و ایجاد زمینه مناسب جهت همکاری باشد . دکتر ادیب در بخشی از سخنان خود علاقه مندی شرکت های فناور ایرانی را چه در حوزه تولید و چه در حوزه خدمات فنی مهندسی در راستای مشارکت و همکاری با شرکت های فنی مهندسی و تولیدی کشور عراق در قالب تولید یا خدمات مشترک ، از طریق تسهیم درآمد و یا از طریق انتقال تکنولوژی به استحضار وزیر ارتباطات عراق رساند. وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و حمایت وزارت ارتباطات و فن اوری اطلاعات دو کشور، اتحادیه بتواند با همکاری و مشارکت سندیکای صنعت مخابرات ایران و همچنین اتحادیه ها و تشکل های متناظر خود در کشور عراق ، نقش به سزایی را در پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات نه تنها کشور عراق بلکه منطقه داشته و در ارتقای کیفی و کمّی شبکه های زیرساخت و سوییچ های مخابراتی و ارتباطی مناطق مورد نظر کشوردوست و همسایه عراق داشته باشند .
همچنین در جلسه مذکور مهندس رستگار دبیر و عضو هییت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز به توانمندی شرکت های تولیدی عضو سندیکای صنعت مخابرات ایران اشاره و خاطر نشان کرد که نمایشگاهی با حضور 20 شرکت منتخب توانمند داخلی جهت بازدید وزیر ارتباطات عراق در نظر گرفته شده که اطمینان داریم دستاوردهای قابل توجهی از این بازدید حاصل خواهد شد. گفتنی است؛ در این نشست که به میزبانی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران برگزار شد، دکتر آهویی مشاور وزیر و مدیر کل امور بین الملل و همچنین دکتر احمدیان مدیر کل نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران حضور داشتند و نسبت به حمایت از همکاری های دوجانبه بین بخشهای خصوصی دو کشور دوست و همسایه تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست