اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با حمایت سایر تشکلهای صنفی حوزه ICT گردهمایی مجازی روز جهانی مخابرات را برگزار کرد.

بر اساس این گزارش ؛ گرامیداشت روز جهانی مخابرات هر ساله توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل سالن همایشهای شهید قندی برگزار می گردید تا هم بیانیه جهانی ITU قرائت شود و هم فعالین حوزه دیداری تازه کرده و محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند، اما امسال بدلیل شرایط ویژه و عدم امکان برگزاری حضوری ، به همت اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ، این روز بصورت گردهمایی مجازی در کلاب هاوس برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد ، بیش از ۲۰ تشکل صنفی حوزه ICT و حدود ۷۰۰ نفر از مدیران دولتی ، خصوصی و فعالان حوزه ICT حضور داشتند.

در شروع این گردهمایی ، بیانیه ITU قرائت شد و در ادامه فعالان حوزهICT و تشکل ها به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: من چند پیش‌بینی دارم که با توجه به تاثیرگذاری ICT، در سال‌های پیش رو پیچیدگی‌ها، تعدد نهادهای تصمیم‌گیر و قانون‌گذار و دخالت‌های غیر تخصصی در بخش افزایش پیدا می‌کند. این سیر طبیعی است چرا که ICT به حوزه قابل توجهی تبدیل شده و دیگر مانند گذشته کوچک نیست. بخش باید آماده تکانه‌های بیشتر در این حوزه باشد.

جهرمی گفت: خانواده فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر برای رشد فناوری اطلاعات زحمات زیادی متحمل شدند و انصافا یک تلاش بی‌نظیر در دنیا رقم خورد.
وی افزود: عقب‌ماندگی که در یک برهه زمانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با آن مواجه بودیم در زمان کوتاه و با تلاش زیاد و سختی‌ها و دشواری‌ها به سرانجام رسید. امروز در ایران با شرایطی مواجه هستیم که ارتباطات توانسته به عنوان زیرساخت و پایه بسیاری از خدمات در کشور نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشد. در هر حوزه‌ای که امروز بحثی مطرح می‌شود ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه قابل توجهی در عرصه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصاد و فرهنگی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تمام این رشدی که در حوزه ارتباطات داشتیم حاصل تلاش شبانه‌روزی فعالان بخش ارتباطات است. اکنون که به پشت سرمان نگاه می‌کنیم نقاط قوتی وجود دارد که به آن‌ها می‌بالیم و نقاط ضعفی که وجود دارد باید در ترسیم نقشه‌راه پیش‌رو به گفت‌وگوهایی که بین فعالان بخش انجام می‌شود، توجه کرده و اشکالاتی که وجود دارد را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که به دلیل شیوع کرونا، گردهمایی روز جهانی ارتباطات به صورت مجازی و در بستر تکنولوژی انجام شد، تاکید کرد: زیرساخت ارتباطی اکنون شرایطی را فراهم کرده تا بتوانیم دور یکدیگر جمع شویم و صحبت کنیم تا از خلال آن نقشه راهی برای سال‌های پیش رو و رشد بیشتر تدوین کنیم.

جهرمی در پاسخ به این‌ سوال که ممکن است در آینده و با تغییر دولت حوزه فناوری دچار چالش‌ شود، گفت: نقشه توسعه کشور در حوزه ICT روشن است و یکی از اتفاقات خوب این حوزه، سندی است که در شورای عالی فضای مجازی به جمع‌بندی رسیده است.

وی افزود: من چند پیش‌بینی دارم که با توجه به تاثیرگذاری ICT، در سال‌های پیش رو پیچیدگی‌ها، تعدد نهادهای تصمیم‌گیر و قانون‌گذار و دخالت‌های غیر تخصصی در بخش افزایش پیدا می‌کند. این سیر طبیعی است چرا که ICT به حوزه قابل توجهی تبدیل شده و دیگر مانند گذشته کوچک نیست. بخش باید آماده تکانه‌های بیشتر در این حوزه باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال شاهد بودیم که مجلس در تبصره‌ها برای قانون‌گذاری در این حوزه، ورود جدی داشت. طرح‌هایی در مجلس منتظر تصویب در صحن هستند که مکانیزم بخش را به صورت کلی تغییر می‌دهند. بسیاری از این طرح‌ها اشتباهات بسیار بزرگی هستند اما در هر صورت ممکن است مکانیزم قانون‌گذاری کشور این اشتباهات را انجام دهد.
وی، ادامه داد: البته باید فرصت داد که این اتفاقات رخ دهد چون کسانی که دست‌اندرکار هستند شاید آمادگی لازم برای شناخت نداشته باشند و مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر که ابتدا در کشور تجربه و بعد تصحیح شود،

گفتنی است؛ اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران در نظر دارد در دوره های منظم نسبت به برگزاری این گونه رویدادها که منجر به تبادل آزاد افکار فعالان حوزه و بالتبع آن کمک به جریان اجرایی کشور میگردد ،اقدام کند.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران از حضور وزیر محترم ارتباطات ، معاون محترم فن آوری و نو آوری وزارت ارتباطات ، اپراتورها ، تشکل ها ،رسانه ها وهمچنین کلیه شرکت کنندگان گردهمایی بزرگ روز جهانی مخابرات و ارتباطات (بیست و هفتم اردیبهشت 1400) صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و خرسند است که حضور بیش از 700 نفر از صاحب نظران حوزه ICT و بیش از 20 تشکل، این گردهمایی برگزار شد و امیدوار است که با بهره گیری از نظرات ارزشمند صاحب نظران ، شاهد برگزاری موفق تر همایش های بعدی باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست