نشست بررسی مشکلات مالیاتی صادرکنندگان در اتاق بازرگانی ایران

حضور فعال اتحادیه صادرکنندگان صنعت  مخابرات ایران  در نشست مشترک انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران و سازمان امور مالیاتی

انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه 1398 نشستی با محوریت حل مسائل و ابهامات صادرکنندگان در حوزه مالیات از جمله مالیات بر ارزش افزوده با حضور عچری مدیر کل دفتر رسیدگی و استرداد سازمان امور مالیاتی، معاون دفتر رسیدگی و استرداد سازمان امور مالیاتی و محمدرضا عبدی معاون دفتر فنی، جمعی از صادرکنندگان و اعضای هیئت مدیره و کمیسیون صادرات اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار کرد .

در این نشست ابراهیم جمیلی، رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران ضمن تشکر از همکاری مدیران مالیاتی به ویژه مالیاتی های ارزش افزوده گفت: «آنچه در این جلسه می خواهیم، خروج از این دست بلاتکلیفی ها است. اغلب اطلاع رسانی ها ناقص و یا دیر انجام می شود و نه تنها مسائل و ابهام فعالان صادراتی رفع نگردیده بلکه بر بلاتکلیفی آنها دامن زده می شود. اعضا باید بتوانند قانون را اجرا کنند متاسفانه اغلب آیین نامه ها بد نوشته شده و بعد از مدتی متناقض آن را هم صادر می شود.»

وی تاکید کرد قوانین نباید عطف ماسبق شوند و باید به صادرات فرصت داده شود تا مالیات خود را پرداخت کند، در غیر اینصورت شاهد تشکیل دفترهای دوم و انواع گریز از مالیات خواهیم بود.

جمیلی گفت: انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر آمادگی دارد در تدوین مقررات و دستورالعمل ها با نهادهای مربوطه همفکری کند؛ صادرکننده آماده پرداخت مالیات به موقع است در صورتیکه مقررات نوشته شده امکان این کار را به او بدهد.

در ادامه این نشست دیگر حاضرین به بیان پاره ای از مشکلات خود پرداختند و  محمدرضا فرشچیان نایب رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر ایران، عچری مدیر کل دفتر رسیدگی و استرداد سازمان امور مالیاتی، دکتر محمدرضا عبدی معاون دفتر فنی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سوالات حاضرین توضیحاتی را مطرح نمودند.

به گزارش خبرنگار اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، در پایان این نشست، علی شریعتی مقدم نائب رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر کشور مطالبات انجمن را در هشت بند خلاصه کرد و گفت: «به عنوان اولین نتیجه از این جلسه، حفظ صادرات به عنوان هدف اصلی اقتصاد باید در نظر گرفته شود و تلاش کنیم تا تهدیدها را رفع نمائیم. ثانیا اینکه واقع بینی را در تصمیم گیری ها مد نظر قرار دهیم که در سال گذشته بسیار از این تصمیم های بی پایه را شاهد بودیم نتیجه بعدی که می توان گرفت عطف به ماسبق نشدن قوانین است.»

شریعتی در ادامه نشست گفت: «همچنین در نظر گرفتن قوانین مادر معافیت مالیاتی بخش صادرات و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری های حوزه صادرات از دیگر مورادی است که باید به آن پرداخته شود. مورد بعدی اتخاذ تصمیمات بانک مرکزی با مشارکت با بخش خصوصی است. همچنین خواستار تعمیم گشایش‌های درنظر گرفته شده در بخش خشکبار توسط بانک مرکزی به سایر بخش ها هستیم. از دیگر موارد پیگیری هر چه جدی‌تر صادرات محصولات کشاورزی و در آخر پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای حل و پیگیری عارضه‌های حاکم بر صادرات و ریشه یابی و یافتن راهکار برای حل آنها در انجمن صادرکنندگان برتر و نمونه کشور است.»

 

گفتنی است که  در این نشست  ازاتحادیه  صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ، خانم مهندس آبایی( عضو هییت مدیره ) اقای مهندس منافی ( دبیر کمیسیون صادرات) و خانم علایی( دبیرخانه مرکزی اتحادیه) حضور داشتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست