مبادله تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین صندوق ضمانت صادرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

روز دوشنبه 28 بهمن ماه 1398، تفاهم نامه همکاری بین صتدوق ضمانت صادرات ایران و  اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با حضور نماینده اتاق بازرگانی، اعضای هیئت مدیره و مدیران صندوق ضمانت صادرات ایران، هیئت مدیره و اعضای حقوقی و حقیقی اتحادیه در اتاق بازرگانی ایران امضا و مبادله شد.

در این مراسم ، دکتر حسینی عضو هیئت مدیره صندوق ،  مهندس فرشید احمدی مدیر امور مشتریان و روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران  و همچنین هیات مدیره واعضای اتحادیه حضور داشتند که طرفین پس از ارایه توضیحاتی در خصوص پتانسیل های مرتبط با خود،  نسبت به   امضا و مبادله تفاهم نامه اقدام نمودند.

گفتنی است که صندوق ضمانت صادرات ایران ظرف چند سال اخیر، با برقراری ارتباط با موسسات اعتبارسنجی خارجی در سطح بین المللی، امکان دسترسی به اطلاعات اعتباری خریداران خارجی را برای خود فراهم نموده و با تجزیه و تحلیل گزارشات اعتباری واصله، اقدام به تعیین سقف اعتباری خریداران خارجی حسب درخواست صادرکنندگان متقاضی نموده است.

 انجام فرآیند اعتبارسنجی خریداران خارجی با بررسی توانایی بازپرداخت بدهی خریداران خارجی و تعیین سقف اعتباری، صدور انواع بیمه نامه های کوتاه مدت (خاص، خرید دین و کل گردش صادرات) و در برخی موارد بیمه نامه های بلند مدت از جمله مواردی است که صتدوق ضمانت صادرات اقدام به حماست در حوزه صادرات نموده است

این بیمه نامه برای آن دسته از صادرکنندگانی صادر می شود که مایلند یک محموله خاص ارسالی برای یک خریدار مشخص را در مقابل خطر عدم دریافت وجه کالای صادراتی، ناشی از بروز ریسکهای سیاسی و تجاری کشور مقصد بیمه نمایند. قبل از صدور این بیمه نامه، خریدار خارجی و یا بانک وی مورد اعتبارسنجی قرار گرفته و قرارداد و یا اعتبار اسنادی که قرار است تحت پوشش قرار گیرد، مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. مبلغ حق بیمه مربوطه با توجه به شرایط سیاسی و تجاری کشور خریدار، نحوه پرداخت، شرایط اعتبار و تاریخ سررسید دریافت وجه محاسبه می گردد. حق بیمه می بایست به صورت ارزی بسته به ارز مندرج در قرارداد به حساب صندوق واریز گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست