انتصاب اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در اجرای بند 3 ماده 244 مالیاتهای مستقیم هیات های حل اختلاف ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران

در این حکم که به امضای محمد رضا انوری رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران رسیده و  ابلاغ  گردیده است ، آمده است :  در اجرای بند 3 ماده 244 مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند ماه 1366 و اصلاحیه های بعدی آن ، از تاریخ صدور این حکم به مدت یک سال به عضویت موضوع بند 3 ماده فوق الذکر در هیات های حل اختلاف ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران منصوب می شوید . با توجه به این که به استناد تبصره یک ماده مذکور جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی با حضور هر  3 نفر از اعضا رسمیت می یابد امید است حضور به موقع در جلسات و هماهنگی ، همفکری و تشریک مساعی با سایر اعضا بطور شایسته اقدام نموده و نسبت به رسیدگی به موقع ، صحیح و عادلانه به اعتراضات مودیان محترم موفق و موید باشد .

شایان ذکر است با عنایت به بند 3 ماده 244 ،مودی در انتخاب  نماینده اتحادیه ، مختار است،مشروط بر اینکه در متن اعتراض این انتخاب را به صراحت اعلام نماید،در غیر این صورت سازمان امور مالیاتی در انتخاب نماینده از میان تشکل های مذکور در بند 3 ماده 244 با توجه به نوع فعالیت مودی مخیر خواهد بود .

در نتیجه در صورتیکه مودیان انتخاب خود را به صراحت در متن اعتراض خود قید ننمایند نمی توانند انتظار داشته باشند که نماینده تشکل مطلوب آنها قطعا در جلسه هیات حاضر شود.

به موجب ماده 244 قانون مالیات های مستقیم:

ماده 244 ـ مرجع رسيدگي به کلية  اختلاف هاي مالياتي جز درمواردي که ضمن مقررات اين قانون مرجع ديگري پيش‌بيني شده‌، هيأت حل اختلافات مالياتي است‌. هر هيأت حل اختلاف مالياتي ‌از سه نفر به شرح زير تشکيل خواهد شد:

1 ـ يک نفر نمايندة سازمان امور مالياتي کشور.

2 ـ يک نفر قاضي اعم از شاغل يا بازنشسته. در صورتي که‌ قاضي بازنشسته واجد شرايطي در شهرستانها ‌يا مراکز استانها وجود نداشته باشد بنا به درخواست سازمان امور مالياتي کشور، رئيس قوه قضائيه يک نفر قاضي شاغل را براي عضويت هيأت‌ معرفي خواهد نمود.

3 ـ يک نفر نماينده از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن يا اتاق تعاون يا جامعه حسابداران رسمي يا مجامع حرفه‌اي يا تشکل‌هاي ‌صنفي يا شوراي اسلامي شهر به انتخاب مؤدي در صورتي که برگ ‌تشخيص ماليات ابلاغ قانوني شده باشد و يا همزمان با تسليم ‌اعتراض به برگ تشخيص در مهلت قانوني مؤدي انتخاب خود را اعلام ننمايد سازمان امور مالياتي با توجه به نوع فعاليت مؤدي يا موضوع ماليات مورد رسيدگي از بين نمايندگان مزبور يک نفر را انتخاب خواهد کرد.

تبصره 1 ـ جلسات هيأت‌هاي حل اختلاف مالياتي با حضور سه نفر رسمي است و رأي هيأت‌هاي مزبور با اکثريت آرا قطعي ولازم الاجرا است‌، ولي نظر اقليت بايد در متن رأي قيد گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست